Helgen (långt inlägg)

Ja, jag vet att jag inte har skrivit här på ett tag nu, så här kommer en summering av helgen.

Fredag; Jag ringer Marcus och han är odrägligt jobbig i telefonen, går verkligen inte att bestämma något med honom. Dock tyckte jag bara det var kul, men det kan vara lite småirriterande när han gör så! Hur som helst, efter ungefär en halvtimma i telefon med honom så blev det bestämt att jag skulle duscha, ringa Sandra så hon kunde hämta mig och sen åka till systemet. Efter det skulle vi bege oss hem till Marcus för att plocka upp honom och efter det så skulle vi hem till mammas kompis Kenneth och byta däck på hans bil (lånade nämligen den i helgen). Efter vi hade gjort det så skulle vi fixa lite saker, men allt gick åt skogen. Så istället började vi bege oss mot Vänersborg för att hämta Marie och Mikaela. Som tur är hade jag Marcus med mig, eftersom att jag knappt hittar i Vänersborg över huvudtaget. Vi fick fråga efter lite vägbeskrivningar och så, men till slut gick det bra. Dock är vi inte så jättesmarta jag och Marcus, eftersom att han hade fått för sig att vi skulle svänga höger i första rondellen som kom, och sen skulle vi svänga vänster vid Lidl. Happ, tänkte jag och körde på. När vi väl kommer fram till första rondellen så säger Marcus att vi ska svänga höger, tjugo meter innan rondellen så upptäcker vi att vi har Lidl på vänstersidan. Så vi var alltså nära på att missa Lidl, fast det är så sjukt upplyst så att det finns inte, men i alla fall. När vi väl kom fram till Marie, så blev det lite nervöst och jag säger en utav mina smarta saker som jag alltid gör. Detta är alltså när vi har knackat på (både jag och Marcus är blyga, och Marie ropar kom in).

Simon - Men vafan, jag vill inte gå in!
Marcus - *öppnar dörren och knuffar in mig* Vad då du vill inte gå in?
Simon - Nej, alltså jag sa ju att jag inte ville gå... in.
Marcus - Alltså, du är så dålig

Det jag menade var att jag inte ville gå in först, eller rättare sagt inte vågade gå in först (ja, jag är blyg)!

I alla fall, där inne träffar vi Marie och Mikaela som båda sitter och dricker. Eller ja, vet inte om man kan kalla det Marie gjorde för dricka, eftersom att hon hade typ öppnat en Smirnoff långt innan vi kom, och det var verkligen inget drucket ur den när vi klev in. Efter ett tag så begav vi oss tillbaka till Lidköping.

När vi kom tillbaka till Lidköping så drog vi hem till mig för att börja dricka innan vi skulle dra och titta på Joel, så först så satte vi oss och drack och åt lite pizza som vi hade beställt, tillsammans med min mamma och kollade på Idol. Dock var det bara mamma och Mikaela som var intresserade av det, så vi satt mest bara där som sällskap. Under tiden satt jag och sms:ade med Jacob, även känd som Mr. Cornelius!

Simon - Aah förlåt, missade ditt sms
Jacob - Ah, det är lugnt. Men vart är ni? Är sjukt taggad på att festa
Marcus - Säg att vi är på hemlig ort
Simon - Marcus hälsar att vi är på hemlig ort!

Efter ett tag så ringde Jacob och förstog då att det var ett skämt, så han kom ochså hit efter ett tag för att festa med oss. Så vi gick in på mitt rum och drack lite, sen när klockan är typ tio i elva så inser vi att vi kanske borde gå bort eftersom att Joel började klockan elva. Sagt och gjort, vi gick bort dit men medans vi gjorde det så kastade Marcus en ölburk på ett par mopedkillar (nej, vi gillar inte mopedkillar) som åkte förbi. Dom vänder om och Marcus och Jacob börjar småtjaffsa med dom hårda mopedkillarna, dock hände det inget.

Efter ett tag i alla fall, så gick vi äntligen in i lokalen. Det jag kan säga är att den var väldigt liten, så det blev sjukt varmt. Men det var lätt värt det. Fast Marie tyckte inte han var så bra. Jacob och Marcus tyckte däremot att han var riktigt bra, det visade tillochmed Marcus för någon randombrud (minns dock inte vad dom pratade om riktigt, men skoj var det!) Jag hade dock velat se att han körde "mitt namn" eller en cover på "these walls don't lie", för jag tycker att han gör den sjukt bra. Men det får väl bli en annan gång antar jag.

Efter att Joel var klar så snackade jag lite med honom, sen gick vi ut för att få mixtapes som han delade ut efteråt. Sen efter det så hade Jacob fixat efterfest tydligen, men det gick inte, eftersom att han inte fick tag i personen som hade efterfest. Så vi begav oss hem till mig igen och drack lite till, men det blev så slött, så Marcus och Jacob somnade i min säng medans jag, Mikaela och Marie satt och lyssnade på musik. Efter ett tag vaknade dock Jacob till och försökte väcka Marcus, men han tröttnade och gick hem. Så då fick min mamma ta över, och efter ett tag lyckades hon. Så jag skulle ringa taxi till honom, men jag fick sitta i kö så länge så jag tröttnade, gick till min dator och skrev till Angelica (hon jobbar i växeln på taxi) och hon skickade en taxibil efter två minuter! Så snällt gjort!

Så jag, Marie och Mikaela gick och la oss eftersom att Mikaela klagade på att hon var trött, dock var det nog hon som var vaken längst! Efter ett tag så fick vi alla lite sömn i alla fall.

Lördag;

Jag blir väckt av Marie och Mikaela för att Mikaela behöver skjuts till sin buss som går om ett tag. Dock har dom inte gjort sig i ordning för fem öre, och ber mig skynda mig. Så jag säger till dom att det är nog inte jag som behöver skynda mig, utan dom. Så dom sätter igång och gör sig i ordning och blev klara relativt snabbt faktiskt! (Det var faktiskt mig dom fick vänta på, men det var bara för att jag glömde massa saker hela tiden). Hur som helst så beger vi oss iväg till Kampenhof där hennes buss går ifrån, och när vi väl är framme så säger Mikaela att hon är hungrig. Så vi får stå i en korvkö när det känns som att det är tjugo minusgrader ute, men efter ett tag så fick hon sin korv. Jag var ochså hungrig, men jag var smart nog att jag gick in på pressbyrån och åt istället. Där hade dom lussebullar, så jag köpte mig 2 st som jag delade med Marie och Mikaela. Det var typ det bästa jag har ätit på flera år kändes det som! Sen satte vi oss och väntade på Mikaelas buss och efter ett tag kom den.

Så jag och Marie bestämde oss för att åka hem till henne och sova lite, eftersom att vi inte hade sovit så mycket natten innan. Det gick ju desvärre inte så bra, eftersom att vi inte sov överhuvudtaget utan småbråkade lite på skoj. Sen så satte vi på American Pie 3 - The wedding, som jag fastnade i. Och för dom som inte känner mig så bra, så kan jag ju hälsa det att jag hatar folk som bestämmer över mig. Hur som helst, så stängde Marie av teven för att jag skulle vara lite social men hon lyckades trycka igång den på något sätt igen. Så jag sa det att om hon stängde av igen, så skulle jag åka hem. Vad tror ni hon gör? Jodå, hon stänger av teven, för jag antar att hon inte trodde på mig. Men tji fick hon, jag tog mina saker och åkte. Dock blev hon lite småsur då, men jag fick henne på bra humör sen igen!

När jag väl kom hem så la jag mig i sängen och var så himla trött, så jag satte på "Sunes Jul" och toksomnade med en gång. Mamma var här och berättade att Marie hade varit här igår och försökt väcka mig ochså, hon och några till som hon inte visste vilka det var. Dock trodde hon att en utav dom var Mikaela Lieberth men hon visste inte säkert. Dom som inte vet att det är svårt att väcka mig kan ju ta och kolla på min brors filmer på youtube! Länk kommer här under!

Vakna då Simme!

Vakna då Simme! Part 2




Dagens saknade person;

Linda Nord

Hennes blogg

-------------------------
Yours sincerely, Simon Hernqvist

Kommentarer
Postat av: michelle

men ditt jävla lord-huve :D ringde jag dej i fredags btw ? har ett svagt minne av det .

2008-11-30 @ 20:50:53
URL: http://mejseuil.blogg.se/
Postat av: Marie

tycker fortfarande att det är lika gulligt att du inte vågade gå in :D

2008-12-02 @ 00:12:57
URL: http://mabbo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0