Uppdatering

Jag har väl egentligen inte så mycket att skriva här, fick bara lite lust att skriva. Jag sitter här och tänker på dagen och funderar på hur världen har blivit som den är. Jag fattar inte hur man kan få saker att bli som man vill egentlgen, eftersom att det alla personer gör, får konsekvenser som ändrar saker hux flux. I och för sig, så är det sånt här man inte ska tänka på, eftersom att man typ blir knäpp av det, men jag kan inte sluta tänka på sånt.

Sen har vi en annan sak, som jag tänker på typ varje dag, och det är tack vare Grim och Ararat. Forskare har kommit fram till att 0,999~ (~ = oändligheten) är lika med 1. Jag håller inte med, för att jag tycker att det är helt olika tal. Men dock håller jag ändå med (jag vet, det låter sjukt men jag ska förklara).  Alltså, vi sitter med två stycken olika tal, 0,999~ och 1. Dom skrivs inte på samma sätt, och hade det varit samma tal så hade dom ju haft samma nämnare. Nämligen 0,999~ eller 1. Så därför borde det vara två olika tal. Men forskare och vetenskapsmän har kommit med uträkningar som bevisar att det är samma tal. Jag har ett väldigt lätt "bevis" som visar att det faktiskt borde vara samma tal.

Om du tar 1 - 0,999~ så måste det bli 0. För det finns ingen differens i mellan. Alltså, du kan inte ta 0,999~ plus någonting för att få 1.

Här har Ararat en teori dock, och det är att det är 0,000~1

Jag och Grim tycker inte att det stämmer, eftersom att ~ är just oändlig. Och om något är oändligt, så kan du inte stoppa in någonting efter det, eftersom att oändligheten aldrig tar slut. Det vore som att du åkte på en väg som var oändlig, och tillslut så kommer du till en vägg (väggen är i det här fallet 1:an). Antingen så fortsätter ju vägen efter väggen, eller så tar det stopp och då är det inte oändligt.

Låt oss då säga att vägen (alltså 0:orna) fortsätter, då måste det betyda att vi helt plötsligt har fått ett nytt tal.
Alltså; 0,000~10~

Detta borde alltså bevisa att 0,999~ är lika med 1 (dock tycker jag inte att det stämmer, eftersom att dom två talen inte har samma nämnare).

Nej, jag blir inte klok på det här problemet.

Nu över till något annat. Var hemma hos Hanna för en liten stund sen, hämtade mina tungpiercingar och tog en cigarett. Det var riktigt trevligt. Anledningen till att jag hämtade dom är för att jag är så smart att jag tappar bort min piercing! Nu antar jag att ni undrar hur man kan vara så dålig att man tappar bort en tungpiercing? Jo, jag ska förklara.

Jag kom hem efter skolan, la mig i sängen och kollade på Iron Man. Och jag leker alltid med min piercing, så det började göra lite ont i tungan. Så jag tänkte, aha, jag tar ut den så länge och sätter i den sen när jag ska till Magnus. Så det gör jag, och lägger den i sängen bredvid mig. Och som ni vet så somnade jag ju igår, och när jag vaknar så finns inte piercingen. Har verkligen rivit upp madrasserna och allting, men den finns inte! Och jag tänkte att jag måste ju ha någonting i, för annars så växer ju det igen. Så jag går och letar upp en säkerhetsnål som jag bände till, så hela dagen igår och idag har jag gått med en säkerhetsnål i tungan och har i princip inte kunnat prata!

Ja, det var nog allt jag hade att säga just nu. Sköt om er!

---------------------------
Sincerely yours, Simon Hernqvist

Kommentarer
Postat av: Ararat Pogosean

Differensen mellan 1 och 0.999...~ är 0.00...~...1



Alltså: 1 - 0.999...~ = 0.00...~...1



(Med reservation för eventuella matematiska teckenfel!)

2008-11-26 @ 23:44:34
Postat av: michelle

älskade lilla simon ... säg inte att det är sånt här du sitter och tänker på ? should i get worried ? haha , ni e ju fan sjuka i huvet som verkligen går in för det också >_< pucko ! <3

2008-11-27 @ 00:25:51
URL: http://mejseuil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0